Blog Image

Finns Blog

Om bloggen

Lidt om et par pensionisters hverdag i Næstved, også lidt om cykel og motorcykelture i det Sjællandske.
Kommentarer og eller indlæg af racemæssig, religiøs eller politisk karakter, samt pornografisk islæt vil blive slettet.
Endvidere henledes opmærksomheden på at alle rettigheder til tekst og billeder tilhører mig alene.
Se også vor hjemmeside: www.figenvej.dk 

Uge 20 2026

Set & Sket 2026 Posted on 18. maj 2026 17:07:25

11. maj. Mandag. 7 grader, lidt gråt og regnen truer og vinden er i nordøst.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 01:54.
Jeg er oppe en tur klokken halvfire og halvseks. Der lægges kabaler, dem alle sammen og småblundes til klokken halv otte. Ritualerne påbegyndes og vi gør klar til en tur til Vadestedet.
Vi ruller ad sted i god tid og Aase når at cykle et kvarter inden John dukker op. De går de sædvanlige runder efter at Aase har nævnt for John at han var for hårdhændet ved hendes venstre arm for tre uger siden. Vi aftaler at der kommer en bandagist på onsdag, som måske kan gøre noget ved Aases venstre fod / ben så det ikke ’slasker’ så meget. Det skulle nok have været gjort for flere år siden, John.
Vi ruller bagefter en tur mod Gavnø i regnvejr og ser på kirsebærtræer inden vi forsætter til Karrebæksminde og lister ind og køber sild og røget ål hos Ditlevsen. På Figenvej gør vi så klar til en lidt udvidet frokost med øl og et par snapse til fiskene. Silden var gode, men den røgede ål skuffede mig enormt, da den smagte af konserveringsmidler og det gjorde krabbeklørsalaten også. Vi købte ikke en hel røget ål men ålestykker. Øv, siger jeg bare. Jeg lægger mig et par timer og småslumrer inden jeg igen får energi til at stå op og hvem kommer så, det gør Messi og hun spiser lidt og vi får en god halv times tid på sofaen, med snak og håndspålæggelse. Tror vist vi begge to har savnet kontakten. Så lister hun ud og spiser lidt samtidig med Fru Krage, inden hun lister ad sted ud i den lette regn.
Aase spiser en rugbrødsmad til aften og jeg springer helt over. Lidt tv flimrer over skærmen inden sengetid.

Kirsebær alleen ved Gavnø.

12. maj. Tirsdag. 10 grader, sol og skyer pryder himlen og den lette vind er i nordvest.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 02:26.
Vi har købt nogle bleer med lidt ekstra ’kapacitet’ som et forsøg på at holde fruen ’tør’ helt til hun skal op. Ingen våd seng i dag.
Jeg slumrede i stolen foran fladskærmen, efter at have hjulpet fruen til køjs, og vågnede først ved et tiden. Sov så videre i sengen til klokken næsten seks. Lægger kabalerne og småslumrer til klokken lidt i otte. Ritualer indledes. Jeg beslutter at gå i fitnesslokalet for at komme på omgangshøjde igen. Har pjækket i fire dage. Aase går 12 runder og cykler så lidt til Giroen. Jeg sætter også og kigger lidt cykling, men jeg har det lidt svært med alle de kommentatorer / kloge hoveder der overanalyserer hele løbet. Hold nu kæft bare en gang imellem. Vi spiser kylling og flødekartofler samt syltede ananas og ferskner til dessert. Hos Naboen holder de fest, vi var advaret, da det er Laurits sidste skoledag. Musikken er megahøj, det er ikke underligt at vi har flere og flere personer med tinnitus i Danmark. Vi ser som så ofte, ’Jo Færre Jo Bedre’ inden sengetid.

13. maj. Onsdag. 7 grader, lidt gråt og den lette vind er i nordvest.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 02:15.
Jeg hører trissen, men må først op klokken fire og klokken syv. Lægger kabaler og småslumrer til klokken halv otte. Vi har muligvis en tur til Vadestedet på programmet, hvis John har fået en aftale med en bandagist. Jeg ringer og forhører mig og det lykkedes ikke John at få den aftale. Vi må se i næste uge.
Ritualerne gennemføres og bagefter giver vi Aase noget strøm og hun cykler til Giroen mens hun spiser den ydmyge frokost. Undervejs lykkes det mig at udskifte vores brusestangsæt på toilettet med noget nyt som vi modtog fra Onkel Harald i dag. Mener så jeg nu har sat den nye vejrstation rigtigt op og flytter den ud på carporten. Den er ikke så avanceret som den forrige, men kostede så også kun det halve. Har forsøgt flere gange at får den dyre vejrstation i gang igen, men uden held. Messi møder op og får lidt spiseligt, men lister ud igen. Lidt cykling fra Italien og så spiser vi svenske kødboller med kartoffelmos og kødboller. Senere lader vi os underholde af ’Jo Færre Jo Bedre’ inden sengetid.

14. maj. Torsdag. Kristi Himmelfartsdag, med 1 grads varme, lidt sol og svag vind fra vest.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 02:14.
Jeg hører trissen, men gider ikke stå op, men må alligevel op ved halvfemtiden og klokken syv.
Lægger kabaler og småslumrer inden jeg får taget mig sammen til at starte ritualerne. Så står den på en tur i fitnesslokalet en halv times tid inden fruen får lidt support til sine 12 runder med rollatoren inden frokosten indtages sammen med lidt cykling fra Italien. Jeg fodrer fuglene og vasker lidt.
Holder lidt lav profil og rydder lidt op hist op pist. Ser lidt Italiensk cykelløb inden vi spiser mørbrad i champignonflødesauce med et stykke chokolade som dessert. Ser den ene tv-avis for lige at få de sidste nyheder om dronning Magrethe, som har haft hjerteproblemer.
Lader derefter underholdningen tage over og pensionisterne ser som sædvanlig ’Jo Færre Jo Bedre’ inden sengetid.

15. maj. Fredag. 5 graders varme, let vind fra vest og solen skinner.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 01:51.
Hører trissen, men slumrer videre til klokken kvart i tre, hvor en kort gåtur bliver aktuel. Går også en lille tur lidt i seks. Lægger kabaler og småslumrer til kvart i otte, hvor jeg sætter ritualerne på aktiv. Ruller en tur i Rema og køber som sædvanlig alt for meget. Hjemme igen og fruen går sine 12 runder med mig som eskorte, inden den ydmyge frokost og lidt cykling samt tv fra cykelløbet i Italien.
Jeg vasker og tørrer tøj i bedste stil og går så i fitnesslokalet i en god halv times tid. Så ser vi mere cykling fra Italien og vinderen i dag er vores danske ven Jonas Vingegård.
Vi spiser kartoffelsalat og frikadeller og der smutter et stykke chokolade ned som dessert.
Lidt underlødig underholdning inden sengetid.

16. maj. Lørdag. 8 graders varme, gråt og det truer med regn. Den lette vind er i vest.
Nattrissen var en ikke dansk mand og klokken var 01:30. Fruen ikke tilfreds.!
Hører krakkemutten og må op ved halvtretiden og lidt over fem.
Det er Willys fødselsdag og herfra lyder et trefoldigt hurra.
Har sovet aht. og afbrudt, så humøret kunne sgu godt være bedre. Lægger kabaler og småsover til ved godt halvottetiden. Starter langsomt ritualerne og vasker samt tørrer håndklæder med mere. Jeg har fået opgaven at reducere tre buketter til to og det forsøger jeg at få til at lykkes, selvom jeg bestemt ikke interesserer mig en dyt for blomster i vaser. Fruen får strøm samt en let frokost og bagefter cykler hun lidt til Giroen, mens jeg går i fitnesslokalet en god halv times tid. Ser lidt giro og får en kort snak med Leo. Aftensmaden er bøf i champignon flødesovs og kartofler i terninger. Fruen vasker op, eller rettere opvaskeren gør og så er der tv-aviser som ingen af os gider se eller høre. Jeg tegner lige et 2 måneders abonnement på Spotify, til halv pris. Hører altid Spotify når jeg er i fitnissen. Let underholdning til masserne inden sengetid.

17. maj. Søndag. 10 grader, solen skinner for det meste og den lette vind er i sydvest.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 02:26.
Gik lidt sent i seng, men før midnat og er oppe en tur ved fem tiden. Lægger kabaler og blunder indtil ritualerne indledes lidt i otte. Ruller en tur i Rema efter nogle få nødvendighedsartikler, såsom en sixpack med Guldøl fra Tuborg samt en flaske Linie Akvavit. Det er dog ikke til egen konsumering, men en afskedsgave til John på Næstved Fysioterapi. Det er sidste gang at Aase får træning af ham, da han stopper ved månedens udgang efter eget valg, han bliver 67 år.
Aase skal for eftertiden trænes af Thomas, så må vi se hvordan det spænder af.
Jeg kaster mig over at slå græs på en søndag, godt Peter ikke er her mere, så havde jeg fået en balle. Vi havde den aftale, at vi som pensionister ikke måtte bruge weekender og helligdage til havearbejde.
Løber en tur med Dysonen mellem de to runder græsslåning, har kun et batteri, og det rækker ikke til hele plænen og for øvrigt har jeg det fint med en pause på den 1½ time det tager for batteriet at blive opladt. Vi spiser hurtigmad til aften. Vi ser begge den Klassiske Musikquiz inden sengetid.

    



Uge 19 2025

Set & Sket 2026 Posted on 18. maj 2026 16:33:45

04. maj. Mandag. 12 grader, lidt gråt og det har regnet i nat, ca. 9 millimeter. Vinden er let fra vest.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 01:57.
Det bør vel lige nævnes at det i dag for 81 år siden, at Danmark blev befriet for nazisternes åg.
Jeg er oppe kvart over fire og lidt i seks. Småblunder og lægger alle kabalerne inden jeg begiver mig ud af sengen og starter ritualerne. Vi har meldt fra til træningen i dag, så vi træner selv. Fruen går 12 runder, så får hun strøm og en let frokost og ser så noget damecykling fra Spanien, mens jeg er i fitnesslokalet i små tre kvarter. Lister så i bad og nu er vi nået frem til aftensmaden. Fruen får flødekartofler og frikadeller og jeg spiser chili con carne, med ris. Underholdning til masser via fladskærmen og så er det sengetid.

05. maj. Tirsdag. 12 grader, solen skinner for det meste og vinden er let fra vest.
Nattrissen var en kvinde, tror det var Nana og klokken var 02:43.
Jeg vækkes af Nanas snak med Aase, men hun er tilgivet, for hun er altid usædvanlig omsorgsfuld overfor Aase. Må op en gang til ved halvsyvtiden, inden jeg lægger kabalerne og småblunder til kvart i otte. Ritualerne startes og bagefter går jeg i fitnesslokalet i tre kvarter inden den ydmyge frokost tilberedes og Aase går 15 runder og får strøm bagefter. Eftermiddagskaffe med jordbærkage, så har kalorieindtaget vist også nået loftet for i eftermiddag. Damernes Vuelta starter og vi sætter os begge og kigger lidt. Aftensmaden er pasta og kylling i flødesovs. Senere er der ’jo færre jo bedre’ og så hjælpes fruen til køjs og jeg ser Den Klassiske Musikquiz fra lageret, men falder i søvn undervejs. Må se resten i morgen.

06. maj. Onsdag. 10 grader, solen skinner gennem de lette skyer og den kolde vind er i nordøst.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 2.08.
Jeg gik jo lidt sent til køjs, tror den var halv et og sov så til klokken halv syv. Lægger kabaler, og småslumrer og står så op omkring ved ottetiden. Ritualerne startes og bagefter ruller jeg en tur i Rema.
Frokosten springer vi over da Helle forventes at møde op inden klokken et til en kop kaffe og et stykker kage. Det gjorde hun så og vi har som altid en hyggelig eftermiddag hvor vi drøftede autisme / Asperger og det manglende seriøse arrangement fra Næstved Kommune for at få mennesker med de lidelser gennem systemerne, så de kan komme i arbejde.
Desværre er der ikke overskud til at motionere for nogle af pensionisterne, det må vente til i morgen.
Vi spiser kartofler, sovs og mørt grisekød og fylder så vores container med restaffald.
Vi ser lidt fladskærms-tv og fruen får en hjælpende hånd på vej i seng. Jeg sætter mig og ser / hører lidt musik fra YouTube inden jeg finder køjen.

7. maj. Torsdag. 5 grader, vinden er i nordøst og kold. Solen er dog fremme.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 2.12.
Må op en tur ved fem tiden, småslumrer og lægger kabaler indtil ved godt halvottetiden, hvor ritualerne sættes i gang. Jeg går i fitnesslokalet og bagefter går jeg tur med fruen, inde i huset altså. Så en ydmyg frokost og Aase cykler lidt. Eftermiddagskaffe med kage og vi har så også nået at stille hvert vores cykelhold til Giroen. Vi ser damernes Vuelta inden vi spiser farserede kåldolmere med kartofler og sovs. Desserten var rombudding med flødeskum. Der er ’Jo Færre Jo Bedre’ som vi ser og så nærmer vi os sengetid. Godnat.

08. maj. Fredag. 0 grader, der er hvidt på tagene, men solen er på vej. Vinden er svag fra øst.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 2.08.
Er oppe en tur ved halvfiretiden og ved sekstiden. Har sovet elendigt i nat og er ikke til en skid her til morgen. Lægger kabaler og forsøger at blunde lidt, men nej, dæmonerne flagrer. Står op ved ottetiden og sætter gang i ritualerne. Jeg er gået fuldstændig kold og får kun vasket og tørret håndklæder inden frokost. Aase cykler lidt og jeg har opgivet at gå i fitnesslokalet, så jeg lægger mig lidt på sengen inden vi tænder for fladskærmen for at se Giro Italia 2026. Vi ser cykling det meste af eftermiddagen begge to og småblunder lidt ind i mellem. Det er ikke den mest sindsoprivende etape, men der sker dog et massestyrt nogle få hundrede mester før målstregen. Føj, der var sgu fart på. Vi håber som altid på at ingen er kommet alvorligt til skade og udgår. Aftensmåltidet var tarteletter med høns i asparges. Messi aflagde os lige en sjældent besøg. Det var lidt tyndt med den type underholdning vi ønsker at se, så vi gik tidligt til køjs.

09. maj. Lørdag. 4 grader, solen skinner og vinden var svag fra øst.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 2.15.
Er oppe en tur omkring halvfire og klokken næsten syv. Lægger kabaler og småslumrer til ritualerne påbegyndes. Ruller så en tur i Rema og bagefter gøres der klar til en ydmyg frokost mens fruen cykler. Jeg kaster mig over plæneklipperen og når godt tre fjerdele inden batteriet løber tør. Så har jeg halvanden time som kan bruges til at gå i bad og se cykling. Snupper så resten af plænen inden cykelløbet slutter for i dag. Aase spiser kartoffelmos og svenske kødboller og jeg indtager en fiskefilet med kartofler og persillesovs. Skraldespandene tømmes. Så er der fladskærms-tv til os begge. Ved ikke hvad Aase ser, men jeg ser lidt på de film Viasat tilbyder. Sikke noget lort, rent ud sagt og sprængfyldt med reklamer. Opgiver at finde noget som kan interessere mig og hjælper fruen til køjs og følger så selv bagefter.

10. maj. Søndag. 10 grader, svag vind fra vest og det er gråt.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 2.38.
Jeg er oppe en tur ved tretiden og godt halvseks. Sover elendigt og lægger så nogle kabaler og forsøger at blunde lidt. Står op ved halvottetiden og sætter gang i ritualerne. Bodil kommer på en kort vist med banankage, men vi har fået kage i lidt vel store mængder den sidste tid, så kagen går direkte i fryseren.
Så vaskes der lidt og fruen går 15 runder, men virker noget træt. Så cykler hun til den ydmyge frokost og så er der Giro Italia 2026, som vi følger lidt. Til aften spiser vi forloren hare med kartofler og sovs og der var i hvert fald kartofler nok. Så møder Messi op og får lidt spiseligt, godt at se dig tøs. Du er lidt savnet synes jeg. Fru krage dukke op i indkørslen og hun får resterne fra Messis måltid.
Så er der underholdning for masserne inden sengetid.  


   
 


 



Uge 18 2026

Set & Sket 2026 Posted on 5. maj 2026 16:51:10

27. april. Mandag. 3 grader, let kold vind fra sydvest og solen skinner.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 03: 56.
Er oppe en tur klokken halvfire og halvseks. Lægger kabaler og småslumrer til klokken halv otte, hvor ritualerne indledes. Jeg går i fitnesslokalet en halv times tid og bagefter går fruen 12 runder inden hun sætter sig på cyklen og ruller en times tid, mens den ydmyge frokost indtages. Jeg forsøger at fremstille en smoothie med bananer, æbler, lidt honning og havredrik. Jeg kunne godt lide det, men Aase synes det var ulækkert. Så går jeg ud og fejer fliserne i indkørslen og rydder lidt op. Senere pumper jeg Kennys MTB og ruller en kort tur langs Rønnebækholms marker. Det er første gang i to år jeg har prøvet at cykle og vil forsøge at komme ad sted en gang om ugen, men lad os nu se, senior.
Aftensmaden står på krebinetter, kartofler, ærter og gulerødder. Derefter står den på fladskærms underholdning med blandt andet ’ Jo Færre Jo Bedre’. Jeg ser Nul Stjerner, som godt kan være underholdende. Fruen vil i seng og jeg medvirker til at det kan lade sig gøre.

28. april. Tirsdag. 7 grader, skidekold vind fra nordlige retninger og solen skinner for det meste.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 04:06.
Jeg er oppe kort efter trissens besøg. Lægger kabaler og slumrer periodevis indtil klokken halv otte, hvor ritualerne indledes. Jeg sprinter i fitnesslokalet og bruger de sædvanlige godt 30 minutter og bagefter hjælpes fruen til at cykle til den ydmyge frokost og noget genbrugscykling.
Så dukker leverandøren af vores nyindkøbte sommerfuglebuske op og jeg må i gang med at plante dem i de huller hvor der tidligere var buksbom. Den ene plante virker lidt træt, men vi håber den kommer sig. Lidt senere ser vi Alperne Rundt og Romadiet Rundt inden der serveres pizza.
Underholdning via fladskærmen med blandt andet ’ Jo Færre Jo Bedre’ inden fruen ønsker at gå til køjs.

29. april. Onsdag. 10 grader, kølig vind fra nordøst og solen skinner.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 04:34. Hun medbringer noget elektronisk udstyr til bleer, som kan kalde op til trissen og fortælle at borgeren er våd. Det udstyr kan de stikke op hvor de er højest når de plukker jordbær. Kom med nogle ’rigtige’ bleer som kan holde 12 timer, de findes.!
Jeg faldt i søvn foran tv’et og gik først i seng ved halvettiden. Sov til kort efter trissen havde været her. Måtte så op ved sekstiden også. Kan ikke sove mere, så kabalerne lægges og jeg blunder lidt og står så op ved halvottetiden og starter ritualerne. Efter morgenmaden ruller jeg en tur i Rema og køber blandt andet noget jord til at fylde ud med, på de nyligt plantede sommerfuglebuske. Hjemme igen og fruen går 12 runder med mig som vagthund, inden hun sætter sig på cyklen og jeg fremstiller en ydmyg frokost. Så er det ud at fylde gødet jord på de nye planter og det passede stort set med den sæk jeg havde købt. De vandes intenst, hvilket de vist trængte til. Den lidt slatne plante fra i går ser nu ud til at rejse sig. Under seancen med planterne kommer en herre forbi med sin hund og fortæller at han nogle gange møder Hanne og Pirlo i hundeskoen ved Rønnebæk. Han fortæller også det meste af hans livshistorie inden han forsætter sin vandring. Jeg er en rimelig god lytter og afbryder kun sjældent folk hvis de har noget på hjertet. Synes der er for mange afstumpede mennesker der ikke har tid til at lytte.
Vi ser lidt cykling fra Tyrkiet og Schweitz og Tadej vinder etapen i Romadiet rundt.
Vi spiser frikadeller, ris, blomkålsris og karry flødesovs.  Atter ser vi ’ Jo Færre Jo Bedre’ inden vi beslutter os for at finde køjen.

30. april. Torsdag. 10 grader, let vind fra nordlige retninger og solen skinner atter.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 03:07.
Jeg er oppe en tur kort før trissen ankommer og igen lidt i seks.
Lægger nogle få kabaler og småblunder lidt og står så op klokken halv otte og sætter fut i ritualerne.
Bagefter går jeg i gang med at pudse vinduer indvendig, velvidende at jeg ikke er nogen havørn til at pudse vinduer. De trængte dog gevaldigt, men resultatet er sgu ikke noget at råbe hurra for. Vinduerne består ikke soltesten.  Aase er i gang med at tørre støv af og efter en let frokost går jeg i gang med at slå græs. Det forgår altid af to omgange da batteriet ikke kan holde til hele plænen. Mellem omgangene når jeg lige at komme i fitnesslokalet i godt 30 minutter. Vi ser lidt cykling, Romadiet rundt og etapen vindes at Tadej Pogacar.  Vi spiser BBQ kylling med pasta og skysovs.
Lader os underholde af vi ’ Jo Færre Jo Bedre’ inden vi søger mod køjen.

01. maj. Fredag. 10 grader, svag vind fra sydvest og solen skinner som aldrig tidligere.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 02:59.
Jeg har slumret lidt i stolen foran fladskærmen går så i seng omkring kvart over midnat.
Må dog alligevel op en tur ved fem tiden. Lægger nogle kabaler og småslumrer til ved halvottetiden, hvor jeg så langsomt sætter gang i ritualerne. Bagefter går jeg i gang med at vaske vores havemøbler af og rense terrassen for det værste snavs og ukrudt. Let frokost og jeg holder lige lidt siesta inden jeg smutter i fitnesslokalet en god halv times tid. Cykelløbene når jeg ikke at få set.
Så spiser vi mad fra Det Danske Madhus, Aase spiser noget sprængt grisekød med sovs og kartofler og jeg spiser kvielever med sovs og kartofler. Hvor originalt.
Går ud og vander de nye sommerfuglebuske og de ser ud til at rette sig fint.
Ingen underholdning til pensionisterne i dag og det passer os fint, så kan vi gå til køjs lidt tidligt.

02. maj. Lørdag. 10 grader, let vind fra sydvest og solen skinner.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 01:59.
Jeg må op omkring halv tre, halv seks og igen klokken halv syv. Hvad satan, jeg drak kun vand i går.
Står op og går i bad, så jeg kan være klar til dagens udfordringer. Vækker fruen en lille times tid før ’normalt’ så vi er i god tid til vores nu 50. årige søn og hans gæster dukker op. Gør lidt rent i badeværelserne, og vasker gulvene og sætter flag udenfor. Sønnike hentes på stationen ved ellevetiden og vi snupper lige et glas og får en sludder inden gæsterne ankommer. Liva og mormor fra Maribo.  Lene, Dicte, Bertram samt Lauritz og Lene fra Søborg. Vi spiser teboller med pålæg, drikker kakao, spiser jordbærkage, hindbærkage og en ubestemmelig kage som kunne minde om chokoladekage. Så går vi udenfor i det usædvanlige gode vejr, selvom det blæser en del og leger lidt inden vi tager et familiefotografi. Så bryder gæsterne op og vi rydder op efter bedste evne.
Vi spiser et par teboller til aftensmad inden vi gør klar til natten. Vi når ikke at blive underholdt af fladskærmen. Fruen sover og jeg sætter mig udenfor i 20 graders varme og drikker et glas hvidvin til en infernalsk larm fra et arrangement i nærheden, urimelig høj musik og skrål. Godnat.

Deltagerne til Kennys 50 års fødselsdag.

03. maj. Søndag. 10 grader, lidt gråt med en sol der forsøger at trænge igennem.
Nattrissen var en kvinde og klokken var 02:35.
Må op en tur omkring halvfire og halvseks. Sover dårlig derefter og lægger kabaler inden jeg ved ottetiden står op og banker liv i ritualerne. Vi har ikke det store program foran os i dag, så vi tager den med ro. Så kommer Carsten, Hannes ven og spørger om vi har noget affald til havelossen og det har vi bestemt. 2 sække afklippet græs. Tak for det. Vi holder lidt lav profil i dag og fruen går 12 omgange og cykler lidt til pigernes Vuelta. Jeg futter i fitnesslokalet og tilbringer godt 35 minutter. Så er der kaffe og kage, som er overskuddet, kagen altså, fra i går. Ser cykelløb fra Romandiet som suverænt vindes af Tadej Pogacar, både etapen i dag og det samlede løb. Selvom vi er fyldt med kage ønsker fruen lidt aftensmad som så bliver frikadeller med sovs og kartofler samt lidt rødkål, desserten blev et stykke chokolade. Så er der underholdning på fladskærmen inden sengetid.
  



Næste »