Gavnø, Vejlø, Basnæs, Svinø, Dybsø, og Avnø. Det havde nu passet bedre hvis det hed
Basnæsø, men nej.
Sidste tur med kliken for i år, eller i hvert fald med Henrik, har hørt fra
pålidelig kilde at maskinen er klodset op for vinteren.
Inden da, nåede vi i lørdags at køre en slags løvfaldstur, først til Gavnø, så videre
til Vejlø, og et kort ophold ved Basnæs. Fiskerleje idyl, endnu, ad
Vordingborgvej over Kostræde til Svinø og ned til Dybsø renden. Det er et meget
fredeligt sted at gøre ophold, på denne årstid.
Forsatte så mod Avnø og Naturcenteret.
Området var godt besøgt, men ingen gæster i kontroltårnet, så vi tog den
udvendige trappe til platformen for at nyde den medbragte pilsner med overblik,
og efter 5 minutter var der 15 personer i tårnet, mennesket er altså noget af
et flokdyr…..men Henriks og min barbersprit er skam også tiltrækkende…eller…?
Inden flokdyrene nåede op i tårnet, brugte vi kikkerten flittigt, men det var
noget vanskeligere at se Storebæltsbroen og Stigsnæsværket i år, men kunne dog
skimtes…
Også i år var der utrolig mange gæs som var ved at samle sig, til formodentlig,
en tur mod varmere himmelstrøg. Jeg skal nok undlade at sige at de lød som en
dame frokost, men jeg skriver det lige.
Inden platformen brød sammen valgte vi at gå ned, så heller ingen rappelling
denne gang.
Forsatte mod Vordingborg og så mod Præstø, en runde på havnen, og over Bårse
mod Næstved.
Vi har seriøse overvejelser om at gøre denne tur til den traditionelle
afslutning på MC sæsonen.
Jeg forsøger lige at gøre lidt status……
En hurtig gennemgang viser at jeg har kørt 33 ture, i perioden fra den 26 marts
til den 15 oktober, langt de fleste sammen
med Henrik. Ca. 3500 km er det blevet til.
Tak for selskabet Henrik, håber vi kan forsætte med at slide lidt, på de i
forvejen, nogen steder i hvert fald, meget ujævne landveje, også næste år.
Så lidt status på Suzukien……..
Den er hurtig, livlig i styringen, og generelt god at køre på. Sidestillingen
er faktisk rigtig god, med trykket jævnt fordelt på benene og bagdelen, så
ingen grimme stød op i ryggen. Gearene
fungerer upåklageligt ikke mindst med lidt mellemgas når der geares ned, og
bremserne ligeså, når både for og bagbremse bruges samtidig. Lidt vibrationer
kan mærkes fra ca. 6000 omdr. Især i 1-3 gear.
Skal overvåges….!
Alt i alt en meget potent motorcykel til pengene….

På diverse fora nævnes jævnligt hvor svært det er at
undvære mc’en om vinteren, og nogen vil måske spørge, hvad er det der gør
kørsel på motorcykel så unikt.
Jeg har set det sammenlignet med en cowboy på sin hest, som sidder ude i naturen
og kan dufte og opleve årstiden.
Se farverne skifte fra det kønne lysegrønne om
foråret, til den dybere grønne midt på sommeren, for så at iagttage de utrolig
mange smukke farvenuancer der opstår når bladene falmer. Duften af mark, skov, vandløb
og havet.
Du oplever en slags frihed fra den ofte lidt ens og krævende hverdag,
måske lidt mere adrenalin i kroppen, som giver en naturlig afslappet tilstand
når du stiller maskinen efter turen, hvilket til forveksling kunne ligne
tilstanden efter en motionstur, hvad enten det så er løbetur, cykeltur etc.