Så har jeg været hos BikX og hente en udskrift fra Suzukiens
performance på testbænken. Det er
faktisk ganske informativt hvad der kommer ud af en sådan test. Tophastigheden
er målt til 211,64 km / t, hvilket er ca. 6 km /t mere end angivet i
specifikationerne, til gængæld mangler der så 6 Hk i max ydelsen, men det kan
der rådes bod på, oplyste Mogens.
Gu’ hjælpende om han ikke kom anstigende med et komplet sæt helt nyt udstødningssystem,
samt en PowerComander, lidt sene julegaver kaldte han det, og selvom der var
julerabat på 40 %, endte vi alligevel omkring 7000 kr. for det hele, inklusive
montage og test på rullefeltet.
De kroner får jeg nok af Aase, når jeg forklarer hende, at jeg kan spare ca. 10%
på benzin forbruget…nå måske ikke…?
Med det kørselsforbrug jeg har, vil pengene været hjemme efter kun 32 år med de
nuværende benzin priser. Måske ikke den mest lukrative investering, men lidt
har vel også ret.smiley
Oven i den bedre ydelse får maskinen så også en mere sofistikeret lyd,
symaskinen forsvinder og frem dukker motorcyklen.
På udskriften kan jeg også se at den bedste performance ligger mellem 6000-8000
omdr. Det maximale drejningsmoment
(Nm=60.34 ) ligger omkring 7300 omdr. Ifølge de originale specifikationer bør Nm være 64 og
omdrejningerne ca. 7200.
Generelt vurderet ligger min maskine vist rimelig tæt på standard
specifikationerne, hvis jeg ellers har forstået udskriften og begreberne korrekt.
Jeg venter forsat på sol og varme, forstå det nu.!smiley