Efter fjorten dage uden at træde en pedalomgang, måtte
jeg altså ud og se noget andet end Figenvej. Så efter et kort eftersyn, også af
dækkene for små skarpe sten, samt revner i stellet, rullede jeg mod det
velkendte Enø.
Ud til parkeringspladen for at vende, så et kort besøg hos kernefamilien som
stadig ligger i sommerhus, inden turen gik over Fodby, denne gang direkte, da
benene ikke ville medvirke til at turen gik gennem Bistrup.
Holdt lige en pause ved Fodby station, for at spise en næsten smeltet chokoladebar
og forsatte så ad Fodsporet mod storbyen. Nogen, eller en eller anden, må have
glemt at lukke nogle af chikanerne, hvilket jeg synes er utrolig hensynsløst,
især hvis man ikke er kendt med at landevejene passerer 1½ meter fra Fodsporet.
Så ad Østre Ringvej mod Figenvej, hvilket uvægerligt medfører at bakken mod
vandtårnet skal tilbagelægges med nogle temmelig trætte ben.
Et eller andet sted på den førnævnte strækning, samlede bagdækket en lille
sylespids sten op, og det blev derefter blødere og blødere at køre på, for så
omkring Harboe hallen at flade næsten helt ud. Ved at stå op og læne mig
fremad, lykkedes det at nå parcellen uden at overbelaste dækket yderligere.
Så frem med lappesagerne, og af med hjulet og dækket, lappe slangen og montere
den igen, luft i slangen. Jeg sagde luft i slangen, men nej, cykelmekanikeren
havde sgu klemt slangen ved montagen, elendige amatør. smiley
Ny slange monteres og denne gang lykkedes det, og den tidligere slange med nu op
til flere huller, gik i posen med småt brandbart.
En tur på godt 43 km, i et rimeligt cykelvejr, med lidt sol, ikke så megen
blæst og temperaturer omkring de 20 grader. Ikke nogen sommerdag som går over i
historien, men til cykling er den anvendelig.
Antal kørte km i år: 679, så der mangler sandelig en del, i at nå de 2000 km.

Et
enkelt billede af den gamle Peugeot cykel, ved Fodby rekreationsområde.