Motionsfri
cykeldag, hvordan hænger det nu sammen.?
Det gør det jo heller ikke, det er vist det der kaldes antonymer har jeg lært af vor håbefulde næsten unge pode, som
jo er student.
Normalt forsøger jeg at holde en eller to motionsfrie dage om ugen, onsdag og
søndag som oftest. Vejret var dog for godt og benene for vilde, så jeg hoppede
på rammen og styrede mod Fodsporet, med den hensigt kun at køre til Sandved i
et fornuftigt tempo. Det synes at lykkes, og veninden mødte også op, så det er
en rigtig Fodspors tur.
Andre havde dog fået samme idé, så der var en del trafik på sporet i dag, og
også en ældre knark på en gammel Velo Solex. Det er jo en knallert bessefar, så
det er ikke helt i Fodsporets ånd.!
Hvilket jo henleder min opmærksomhed på en artikel, som Aase anbefalede mig at
læse, i den mere eller mindre lokale sprøjte i dag, hvor beboerne omkring Skørpinge er utilfredse med, at der kører knallerter, ATV’er og
motorcykler på Fodsporet med høj hastighed, hvilket jo igen er ganske
forståeligt, men at opsætte flere bomme / chikaner for at nedsætte hastigheden,
løser vel ikke det faktum at de nævnte køretøjer IKKE må befinde sig på
strækningen.
Det der bør foretages, er vel at forhindre at den slags motoriserede spassere kommer på sporet.
Dette kunne for eksempel gøres ved at placere chikanerne mere strategisk, og
gøre dem snævrere i passagen og samtidig forhindre at der kan køres udenom
bommene ved at placere store sten ude ved siderne, det er set andre steder på
sporet i hvert fald. Men hvad ved jeg…… smiley
Nu har en del af familien et konkurrence gen installeret, så ind i mellem
forsøger vi at gøre motionen lidt mere effektiv, eller bare hurtigere end
forrige gang. Så mit mål i dag var faktisk at nå Sandved og komme retur til
Figenvej på under to timer. Det lykkede lige akkurat ikke, da køretiden var 2
timer og 54 sekunder. SOH, det var lyskrydset ved Nygårdsvej som stak en kæp i
hjulet.