23. november. Mandag. 7 grader, sol og vinden er frisk nordvest.
Vækkes af nattrissen og kan ikke falde i søvn igen, så kabalerne lægges og så slumrer jeg en times tid. Så er det op og hjælpe Aase så vi kan være klar til Kristina kommer og træner fruen.
Kristina møder op og der trænes på livet løs. Udover træningen springer vi ikke rammerne for fysisk aktivitet.
Der er ikke en dyt i tv’et vi gider se, så jeg ser en Sci-Fi film jeg optog forleden. Ren Kaptain America.
Sorte går ud til natten.

24. november. Tirsdag. Gisp, kun en måned til Juleaften. 7 grader, gråt og vinden er let fra sydvest.
Vi står op før Fanden får sko på, da vi skal til Slagelse for at hente Aases nye høreapparater og der skal vi være klokken 10:15. Vi hentes af vores privat chauffør lidt i klokken ni. Hassan er måske vandt til køre i Cairos gader så det går barer derudaf. Og vi er i Slagelse allerede klokken godt halv ti. Vi venter og spiller Ord Guf på iPaden og først 10 minutter over halv elleve kommer der gang i ekspeditionen og hun er temmelig længe om det job og vi må gøre opmærksom på at vi snart bliver hentet. Den unge lidt uerfarne dame vælger at sende de sidste stumper til vores hjemme adresse. De skal dog først bestilles, da Hørecentralen ikke havde dem på lager.
’Hussein den Vilde’ henter os til den aftalte tid og så går det ellers over stok og sten. Tror ikke han en eneste gang kørte under hastighedsgrænsen, men en del over. Overhalede op til flere biler undervejs, hvilket vist er forbudt når der køres med kunder. Men hjem slap vi da.
Vi slapper lidt oven på dagens udflugt. Spiser pomme fritter og fiskefilet.
Lidt til fladskærmen er der også, blandt andet Barnaby.
Katten går ud til natten.

25. november. Onsdag. 7 grader, lidt sol og vinden er let fra syd.
Vågner ved fem tiden og stadig temmelig træt. Lægger kabler, lukker katten ind og går til køjs igen. Småslumrer lidt og står så op for at hjælpe Aase på toilettet. Så lidt klatvask og vi gør klar til at Aase skal hentes til træning.
Hun hentes omkring klokken 12 og så spiser jeg en let frokost, mens jeg ser tekst-tv-nyhederne.
Forsøger at tilrette fruens computer opstart, men uden held, må ha’ Kenny på banen.
Vi nyder eftermiddagskaffen og en lille likør. Senere spiser vi kyllingelår og brunede kartofter med Eriks pebersovs til, samt et glas rødvin., eller var det to.? Ser lidt af en Olsen Bande film, men har vanskeligheder med at holde øjnene åbne. Vi går tidligt til ro og katten går ud.

26. november. Torsdag. 7 grader, lidt mørkt og vinden er let fra sydvest.
Er vågen tidligt, nattrissen vækkede mig ved godt fire tiden og så kunne jeg sgu ikke sove mere. Et par dæmoner flagrede rundt i lokalet.!
Kabalerne lægges og så står jeg op og hjælper fruen på toilettet, så hun kan være klar til badedamen kommer. Hun møder op ved godt halvnitiden og jeg har gjort tøj og et par andre småting klar. Aase er tilfreds med indsatsen og så er det tid til morgenmad.
Jeg bokser igen med flimmeren og bliver så satans træt når ikke pumpen kan følge med skrogets bevægelser.
Giver mig dog til at sortere en del sække med storskrald leveret af sønnike, således vi overholder kravene til fordeling af varerne på lossen. Der var ikke mange på lossen, heller ikke havelossen, så det gik rimelig smertefrit at få læsset af.
Hjem og bade og så er det tid til en sen sandwich og en kop kaffe inden aftensmaden, som atter engang står på pølser og pasta. Fylder lidt mere i opvaskeren og starter husets vigtigste redskab.
Vi træner lidt save brænde med Aases venstre arm og bag efter bentræning i køkkenet.
Stiller beholderen med genbrug ud til vejen og tømmer postkassen for reklamer.
Jeg snupper en film fra Netflix, mens Aase lægger kabaler.

27. november. Fredag. 0 grader, rim på græs og tage, solen skinner og vinden er svag fra syd.
Sover næsten til klokken 6. Uhørt. Fodrer katten og lukker ham ud for en kort bemærkning.
Vi tager god tid til morgenmaden, mens vi venter på Pia kommer og overvåger forflytning mellem kørestol og bil. Alt flasker sig, 4 gange forsøger vi og vi aftaler med Pia at vi ruller en tur i det ganske fine vejr og så kommer hun igen om et par timer og ser om vi er sluppet ud af bilen ved egen hjælp.
Vi kører til Karrebæksminde og ud for at vende på parkeringspladsen, hvor vi holder en kort pause.
Hjemme igen og det lykkes også at slippe ud af bilen ved hjemkomsten uden uheld.
Har solgt nogle Anders And blade mens vi var på udflugt og de bliver hentet hen på eftermiddagen.
Aase ser Vild med Dans og jeg ser en ekstrem voldelig og blodig Action film. Den var ikke særlig god og så var den synkroniseret med engelsk tale fra fransk.
Katten overnatter under sofaen.

28. november. Lørdag.  2 grader, lidt gråt og vinden er svag fra syd.
Vågnede tidligt, blev atter forstyrret af flimmeren. Gider dog ikke stå op, så jeg små slumrer videre.
Katten kommer og vil ind. Står op ved halv ottetiden og vækker Aase. Vi aftalte i går at vi selv ville køre i Bilka i dag. Vi sprang dog den session over, da vi var usikre på om vi kunne parkere bilen så der var plads nok til at Aase kunne komme ud og ind. Det var vist godt vi traf den beslutning for jeg kørte selv derud og der var ikke mange ledige p-pladser. Købte mad til katten og os selv og købte så et par hjemmesko i Sko Ringen til fruen.
Hjemme igen og spise frokost og så besluttede vi os for at køre en tur for at se hvor i Menstrup Charlotte og Morten skal bo engang i det nye år. Det gik fint med at komme ind i bilen og for den sags skyld også ud. Med lidt øvelse flasker det sig. Vi rullede en tur til Bisserup Strand og Bisserup Havn for at passerer Holsteinborg slot på vej hjemad. Vi kørte den samme tur som jeg ofte har kørt på motorcykel.
Springer nemt over aftensmaden og indtog en frikadelle fra Bilka, de er ganske gode, og lidt kold kartoffelsalat.
Så var der bagedyst til Aase og jeg ser film fra Netflix.
Katten overnatter indenfor.

29. november. Søndag. 0 grader, gråt og vinden er svag fra nord.
Er vågen ved godt fem tiden og lægger kabalerne, men mangler sgu en.!
Lidt senere går fruen og jeg i bad, hvilket jo altid er rart. Så er der morgenmad også til kattene, som vist stort set har været på visit, alle sammen.
Jeg roder lidt med regnskabet og fruen forsøger at komme på omgangshøjde med kabalerne.
For øvrigt har vi i denne uge afsluttet vores omlægning af realkreditlån.
Let frokost og så kommer Annette på besøg og fortæller lidt om situationen på den anden side af gaden. Desværre er det ikke rigtig godt med Peter, men håbet er jo lysegrønt.
Henter Kenny, som skal hjælpe med at sætte et par lyskæder op samt trimme Aases computer, som til stadighed driller lidt. Opgaverne klaret og vi spiser til aften, kartoffel gratin og svinemørbrad køb i Bilka. Ganske velsmagende. Ruller sønnike til Hvedevænget med tak for hjælpen.
Vi ser lidt tv og katten vælger at overnatte indendørs.

OBS. Vejr statistikken er sat i bero indtil videre.

Lidt statistik omkring vejret på Figenvej.

ÅrstalUde temp.Regn i mm.Vindstyrke km/tVindretningLufttryk
2020
2014
2013
Gsn.

Tabellen sammenligner vejrdata fra i år med samme uge i de foregående år. Normalt målt om mandagen. Vejrdata