Har
faktisk været et par gange i Karrebæksminde i ugen der gik, men det kneb lidt
med at få skrevet et indlæg, da der strengt taget ikke er så meget at skrive
om, men for nu at holde stilen klasker jeg lige et par noter ned til bloggen.

Onsdag klargøres racercyklen og jeg forsøger mig med medium påklædning og
ruller mod Enø i let mod og sidevind og det går fint med at holde den ønskede
kadence.
Der er stort set menneske tomt i Karrebæksminde så der er god plads på både cykelsti
og på vejen til p-pladsen på Enø.
Efter vendingen går det mod Figenvej i et fornuftigt tempo og kadence, også op
af bakken ved is huset.
Hjemme igen og jeg op loader data fra cykelcomputeren til de sædvanlige
programmer. Strava, Mioshare og Endomondo.
Ser lidt nøjere på Strava og de analyser programmet tilbyder, og bemærker at
der findes en detaljeret analyse af strækningen fra foden af Bornakke bakken
til den flader ud kort efter is huset. Strækningen er 400 meter, den stiger med
22 højde meter og stigningsprocenten er 4.
Ser på mine egne data, som viser at jeg har brugt 1½ minut på de 400 meter, har
kørt med 19,2 km i timen, pulsen har været 104 slag pr. minut, og programmet
beregner et watt ydelse på 284, og i en sammenligning med andre motionister har
jeg kørt strækningen som nummer 221 i rækkefølgen.

Søndag formiddag gør jeg atter racer cyklen klar, og hopper i det lune tøj og
så går det mod Karrebæksminde.
Jeg havde det godt nok på fornemmelsen, det var noget køligt. Rent faktisk er
det så koldt at jeg fryser på fingrene. Benene var sgu heller ikke for gode, de
er noget tunge og ønsket om at holde en kadence på omkring de 75 kan ikke lade
sig gøre.
Når dog Enø i mod og sidevind og i lidt tung trafik, og vender som sædvanligt
på p-pladsen der er fuldt optaget af biler.
Så tilbage ad den kendte rute, og kort efter Græshoppen går gearskifteren til
bagkransen i udu, og jeg kan kun skifte til større gear ved at bruge begge
hænder.
Det er bestemt ikke hensigts mæssigt under kørslen, så jeg justerer gearet til
en blød mellemvare, og bruger så forskifteren, når der skal geares op og ned.
Dette betyder altså at jeg kommer til at køre lidt for tunge gear, ikke mindst
når det går op ad bakke, så Bornakke bakken tages i rekord tempo, og det gør de
andre par bakker faktisk også, da jeg har rejst mig op, og træder igennem med
alle 88 kg.
Er lidt spændt på hvad ryg og ben og specielt låret, siger til den behandling,
sådan lidt senere på dagen.
Atter hjemme og fylder så cykelcomputerens data på de programmer som er nævnt
under onsdag.
Ser også denne gang på analysen omkring Bornakke bakken. Længde, højde og
stignings procent er jo den samme, men denne gang har jeg ’kun’ brugt 1 minut
og 14 sekunder på de 400 meter, km i timen er 23,4 og pulsen er så steget til
114 slag i minuttet. Watt målingen byder
på hele 357, nå da, der er krudt i de gamle ben.. smiley og jeg er nu nummer 186 i rækkefølgen af ’super’
motionister.
Desværre betyder det defekte gearskifte et besøg hos cykelmekanikeren, da min
viden ikke rækker til reparation af gearskiftere.